Zandzakken sjouwen geblazen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu Zandzakken sjouwen geblazen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

Zandzakken sjouwen geblazen

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

04 April 2012 | Bangladesh, Dhaka

Damesch en Heeren,

Het is weer tijd om u, trouwe lezers, te verblijden gedurende de arbeidsuren van menig westers persoon: Surfplanken schuren, bier verkopen, communiceren, laminaat leggen, kinderen vermaken et cetera et cetera et-cetera. De quasi-benjamin van het reisgenootschap heeft de lage landen voor een aantal maanden moeten inruilen voor een ander soort landschap, waar Moeder Natuur haar hoogtijdagen viert in de vorm van O2 in het kwadraat: Bangladesh it is!

Een update is onvermijdelijk. Binnen de ongestructureerde chaos, een gestructureerde orde creëren op het gebied van ICT inzet binnen gezondheidsprogramma’s voor zwangere moekes. Dat is de uitdaging in 3 maanden! (voor keiharde filmpjes: zie: www.healthyentrepreneurs.nl)

Echter, dit is allemaal bijzaak:

Er wordt genoeg bier gedronken op bijvoorbeeld expat-feestjes. Dit zijn de rustgevende oorden waar men rustig een biertje kan nuttigen tijdens je oude dagen maar ook los kan gaan als een 15-jarige jeugdsoosganger tijdens een dikke party van de noorse en zweedse clubs. Ik hoef niet verder te praten als we het over zweede en noorse clubs hebben. De Nederlandse club weet haar naam hoog te houden door keiharde dance/techno en underground te draaien, onder het genot van een ijskoude heineken en bitterballen. Buiten de muren pak je ook feestjes mee in de vorm van Hot-Peppers achtige taferelen (overigens gesponsord door bekende sigarettenmerken) en de Bengali Upper class die ladderzat op punjabi MC muziek hun danspasjes ten toon stelden

Natuurlijk kan ik u mede delen dat de meeste toeristische trekpleisters reeds zijn bezocht. Daarbij heb ik het over de meest zwarte rivier die ik in mijn lange ervaren levensdagen ooit heb mogen aanschouwen. De rivier is zo zwart, dat zelfs de bacteriën zijn gestorven en bij een duik in het water komt alleen je geraamte weer bovendrijven. Natuurlijk ook de Indiase gebouwen mogen aanschouwen, Bangladeshis die je met hun paan gevulde mond naar je glanzende witte huid zitten te kijken, en de gasdampen mogen inademen die de gehele stad van een ongezonde geur voorziet. Natuurlijk ook even wedding gecrasht, shirtjes gekocht voor 4 bengaalse knopen, een voetbaltoernooi gewonnen, et cetera et cetera et ce te ra. Al met al, een chaotische maar uitdagende en vriendelijke moslimnatie in een van de drukste en meest ranzigste oorden die ik ooit gezien heb.

Ik heb gesproken.

P.i.n.d.a. J.r.

• 04 April 2012 - 16:10

Gert:

Mooi dat je je vermaakt. Als ik het zo bekijk heb je aan een verblijf van 3 maanden niet voldoende om structuur aan te brengen.
    Succes daar en hou het droog!

• 05 April 2012 - 04:35

Broeder Vos:

Geniaal Pinda! Genieten daar!

• 06 April 2012 - 15:42

Anne:

Geniaal! Geniaal!

• 09 April 2012 - 16:12

Vis:

Geniaal

Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

Dit is onze blog met de beschrijving van onze meest uiteenlopende, veelal ondoordachte, spontane, chaotische, zeer lawaaierige, lompe, dronken, dikwijls lamlendige doch altijd gezellige activiteiten en reizen die doorgaans in een horeca-gelegenheid worden bedacht en vervolgens binnen enkele dagen worden geboekt. Achteraf vragen wij ons dan ook met een zekere regelmaat af wat we nu weer hebben verzonnen, danwel gedaan... Gelukkig hebben we op die momenten de foto's nog! Blackie Reizen rules