Keep the dream alive! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu Keep the dream alive! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

Keep the dream alive!

Door: Pinda

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

18 Mei 2008 | Rusland, Moskou

scvetnaya kapusta!!

Hier dan eindelijk het door jullie allen uiteraard lang verwachtte bericht vanuit het barre en verre Rusland!
We zijn vrijdagnacht/zaterdagochtend om 1 uur vertrokken richting Dusseldorf om daar het vliegtuig van 6 uur te nemen richting Moskou. Het plan was om dan meteen opgehaald te worden door Anastasia waarna een trip door Moskou op het programma stond. Vervolgens zouden we de nachttrein naar St Petersburg pakken om daar te kijken of alles in kannen en kruiken is... Tuurlijk pakte het iets anders uit dan verwacht.
We kwamen keurig op tijd aan op een van de 121234 vliegvelden die Moskou rijk is. Na eerst stevig door Boris (of Igor) onder handen te zijn genomen op het vliegveld toen we de koffers pakten moesten we 'even' wachten op Anastasia. Na ruim 3 uur wachten (20 minutes Russian time, depending on the traffic...) bleek dat A. bij het verkeerde vliegveld stond... tsja, normaal gesproken zou een internationale vlucht idd bij het andere vliegveld aankomen maar niet als je met een goedkope stinkmaatschappij vliegt :-) (waar het ontbijt trouwens prima was).
Uiteindelijk vonden we elkaar tegen ongeveer 1500, na ruim 4 uur wachten. Toen was het zaak om naar Anastasia's woning te gaan... aan de andere kant van het 16 miljoen inwoners tellende Moskou... Na 2 bussen, 4 metro's, 6 overstappen en 20 min lopen waren we na 1800 uur eindelijk aangekomen in de sovjetstudentenkamer van Anastasia waar ook haar moeder, broer, opa en oma woonden... lekker ruim dus ;-)---> keep the dream alive!

Na een zeer gastvrij onthaal zijn we de stad maar in gegaan om daar eens te kijken of we een borrel konden drinken, waarna we de trein naar St P. zouden pakken. Allereerst... op straat loopt iedereen dikke flessen pils of vodka weg te adten... veel mensen zijn zo lam als een tak en bier/vodka kun je OVERAL kopen, jaja, keep the dream alive :-)

Na een aantal metro's en bussen te hebben gepakt kwamen we aan bij de Universiteit van Moskou, Geniaal!!! Het main-gebouw is ruim 52643 keer groter dan die van de RuG, briljant! Het hele terrein was compleet afgezet door de politie/KGB middels hekken en vele vele vele agenten. Mooi plaatje; aan de ene kant van het hek 10 agenten, chagrijnig kijkende Borissen. Aan de andere kant 100 vrolijke en lamme Igor's! Geniaal! ---> Keep the dream alive! Na even rondlopen zijn we de omheining gepasseerd en kwamen we bij een geniaal feest waar we mooi hebben mee gezongen. Leuk weetje: iets in de trant van "we want more" klinkt in het Russisch als " Diephuis" ---> Geniaal!

Na het feest zijn we in de trein gestapt en na een lange nacht in de stinkende en meurende trein waar we prima hebben geslapen (want vanaf vrijdag 0900 tot zaterdagnacht 0200 hebben we niet geslapen...)
NU zijn we in St Petersburg waar we de hele dag hebben rondgehangen en kerken ed hebben bekeken... de Russen eten overdag niet dus we zijn bijna gestorven vanaaf tot we om 2300 eindelijk wat eten kregen... nu is het bier/vodka tijd en misschien wordt er vanaaf nog wel een zeehond geknuppelt om er een muts van te maken :-) Alles voor de dream he ;-)

Oh ja, leuk weetje... hier in St. P. gaan op zondag nacht alle bruggen in de stad van 1 tot 5 's nachts open... WAAROM!?!?!?!?!? maar we gaan toch even kijken want het schijnt leuk te zijn volgens de plaatselijke maria's, Olga's en Anastasia... Tot die tijd... Nosdrovje!

Pinda en Boecky

• 18 Mei 2008 - 21:04

De Vis:

Geniaal,Geniaal.

• 18 Mei 2008 - 21:07

Vis:

Trouwens, we moeten alvast even brainstormen over de komende trip met de suitcase.

• 19 Mei 2008 - 07:18

Diephuis Olé, Diephuis Olé

• 19 Mei 2008 - 14:14

Gerlin:

Hey jongens!

Erg leuk om jullie avonturen te lezen, het klinkt 'geniaal'!! Hebben jullie lekker weer? Kun je daar verder goed stappen en hoe (be)valt de vodka?

Heel veel plezier, geniet ervan en tot volgende week!

Liefs en een dikke zoen voor mijn Pinda!!

• 20 Mei 2008 - 07:10

Anne:

Is het zelfgestookte-vodka-adje al een feit?

• 21 Mei 2008 - 13:48

Grafland

• 21 Mei 2008 - 15:24

Broeder Vos:

Foex?

Je fiets is trouwens weer afgefikt..
    Het vuur was deze keer hoger!

• 24 Mei 2008 - 08:21

Grace:

geweldig

grace

Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

Dit is onze blog met de beschrijving van onze meest uiteenlopende, veelal ondoordachte, spontane, chaotische, zeer lawaaierige, lompe, dronken, dikwijls lamlendige doch altijd gezellige activiteiten en reizen die doorgaans in een horeca-gelegenheid worden bedacht en vervolgens binnen enkele dagen worden geboekt. Achteraf vragen wij ons dan ook met een zekere regelmaat af wat we nu weer hebben verzonnen, danwel gedaan... Gelukkig hebben we op die momenten de foto's nog! Blackie Reizen rules