Chillen op t strand & co. - Reisverslag uit Triganá, Colombia van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu Chillen op t strand & co. - Reisverslag uit Triganá, Colombia van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

Chillen op t strand & co.

Door: Pinda

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

03 Januari 2009 | Colombia, Triganá

tralalalala copy-paste tralalalala copy paste

kijk voor de fotos op pindagoes.aroundtheglobe.nl


Hallo allemaal!

Hier dan na een week of wat weer eens een bericht. Ik typ dit bericht niet zoals de titel doet vermoeden in een of ander bamboehutje in de tropen maar "gewoon" in mn kamer in Medellín.
De afgelopen 11 dagen heb ik samen met Philipp en Amaia doorgebracht aan de Noordwest kust van Colombia. We vertrokken de 22e december om op tijd een mooie plek voor kerst te kunnen vinden en uiteindelijk bleven we daar tot vanmorgen (2-januari plaatselijke tijd). Hier hebben we vanalles gezien en gedaan en uiteindelijk een mooie en vooral relaxte tijd gehad. Laat ik maar bij het begin beginnen!

We vertrokken met de nachtbus op maandagnacht voor een reis van ongeveer 9 uur naar Turbo, de kustplaats vanwaar we een boot zouden nemen richting Triganá. Ik zeg hier ongeveer 9 uur omdat deze reistijd namelijk afhankelijk is van enkele factoren (waaronder niet, zoals velen van jullie vermoedelijk vermoeden ;-), FARC-rebellen zijn) en deze factoren kunnen de reis dusdanig beinvloeden dat het nog wel eens langer zou kunnen duren voordat de bus op plek van bestemming arriveert. Zo was ook bij ons het geval. Één van de meest voorkomende factoren is het verschijnsel "landslides". Dit zijn situaties waarbij niet kleine stukjes weg verdwijnen maar waar hele units berg naar beneden komen teneinde de weg dusdanig te blokkeren, danwel vernietigen dat verder reizen per but onmogelijk is. Dit is ons gelukkig niet overkomen, ik heb verhalen gehoord van iemand die 3 dagen moest wachten totdat de weg vrij was omdat de bus was ingesloten tussen 2 landslides... :-). We reden door de plaatselijke rimboe en alles leek prima want we waren al ruim 4u onderweg en dus al bijna halverwege totdat de bus ineens rare geluiden ging maken... na 5 minuten pruttelen stierf het vehicel dan ook een ratelende dood. Gelukkig waren we bij een tankstation/rastplatz voor bestuurders enzo en konden we de tijd doden door enkele pilsjes te nuttigen (het was inmiddels tegen 0300 wat in de lage landen een redelijke pils-tijd is).
Uiteindelijk hebben we een andere bus weten te stoppen, hebben we 3 andere gestrande passagiers uit diezelfde aangehouden bus weten te werken en konden we uiteindelijk na 2,5u oponthoud verder reizen naar Turbo. Eenmaal in Turbo namen we de boot naar Triganá, dit was noodzakelijk, niet omdat Triganá een eiland is maar omdat er simpelweg geen wegen de rimboe in lopen. :-)

In Triganá hadden we een hostel gereserveerd vanuit Medellín. Op de uni hier hebben Philipp en ik namelijk een meid ontmoet die toevallig in Triganá is opgegroeid en daar dus vele adressen wist. Toevallig ging ze rond dezelfde periode die kant ook op dus we hadden nog een gids ook nog :-) ideaal!

Ons hostel was prima, valt niet veel over te zeggen. We kregen dr 3 keer per dag eten. Dit voer was nogal hetzelfde elke dag en het was voor 90% gefrituurd zoals alles in dit land volgens mij, maar goed, er werd voor ons gekookt dus we gingen niet klagen. Wat wel een reden tot klagen was was het afschuwelijk hoge mugaanwezigheidspercentage in dit beruchte malariagebied. Na enig aandringen hadden we dan ook klamboes in de kamer afgedwongen :-).

Triganá bleek een enorm klein dorp te zijn waar iedereen elkaar kent (zoals in elk enorm klein dorp) en waar de meeste voorzieningen nog niet zijn uitgevonden. Elektriciteit hebben ze alleen 's avonds, warm water bestaat niet (behalve als het door de zon is verwarmd), telefoon is zeer schaars (en mobiele telefoon is er niet) en om dan over internet nog maar te zwijgen.

Wel was er Caribische zee met strand en dergelijke wat veel, heel veel goedmaakte. Ons dagelijkse ritme bestond dan ook uit: wakker worden gemaakt door de zon die je uit de hut brandde in combinatie met ongedierte wat piept en kraakt, bijgestaan door een drietal hanen welke tegen elkaar op aan het kukelekuen zijn. Vervolgens de zwemhose aandoen, de zee in duiken, opdrogen in 2 minuten (jaja, 0800 in de morgen, tropen, 30 graden enz... enz...), ontbijt voorgezet krijgen. Na het ontbijt uiteraard even chillen, daarna meestal een wandeling in de jungle maken, misschien even zwemmen of op het strand hangen, lunchen, wandeling/strand/terras, avondeten... terras... en weer tukken... Niet slecht moet ik zeggen al was ik er na bijna 2 week wel klaar mee omdat een beetje luxe me eigenlijk ook wel bevalt (A).

We waren hier natuurlijk niet in zomaar een vakantieperiode, het waren de feestdagen van het jaar als ik heel december in Colombia zo mocht geloven. De mensen zijn hier al tijden bezig met kerst en oud en nieuw enzo dus ik verwachtte een knaller van een feest... Zoals jullie misschien wel een beetje proeven viel dit me eigenlijk tegen. Tot nu toe heb ik mij altijd sterk kunnen opstellen tegenover "party capital of the north", the city of Grunn maar deze week had ik voor het eerst sinds mijn aankomst hier het gevoel dat ik liever thuis was ien staaaad in plaats van in de tropen, het klinkt misschien wat raar omdat het -132987345 graden was in NL en ik in de tropen zat maar kerstavond was gewoon suf... okee, we zijn in een locale club/disco/danskroeg geweest waar ze de hele avond salsa speelden. Nu ben ik al niet beroemd vanwege mijn betonnen heupen en de daarmee samenhangende salsatechnieken (mijn Merenque is serieus beter ;-) ) maar het feestgehalte was ook nog eens om te huilen. Het op een zuipen zetten is ook niet gezellig alleen en met zn 2en ook niet (een andere jongen, Duitser die we daar ontmoetten, vond het volgens mij ook tegenvallen). Uiteindelijk zijn we nog gaan nachtzwemmen maar al met al hield ik een beetje een lege plek over aan deze kerstavond/kerstnacht. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik liever met de jongens in de kroeg had gezeten zoals tradietiegetrouw had moeten gebeuren...

Dan oud en nieuw. Hier kan ik wat korter over zijn... Het was beter... maar goed, mijn conclusie blijft hetzelfde, ook deze avond had ik liever met de matties ien staaaad doorgebracht :-(. We bleven tot 0000 uur bij kennissen/vrienden van die Colombiaanse meid over wie ik eerder sprak wat ik saai tot zeer saai vond. Het ergste was nog eens dat hij geen bier maar enkel wijn en slechte rum had. Ik ben dus maar even met Philipp een privé voorraad aan gaan schaffen... na 0000 uur gingen we naar een disco achtige aangelegenheid waar de muziek in ieder geval beter was... niet enkel salsa maar nu ook merenque en porro en zelfs af en toe, heel af en toe een dance plaatje :-). Hier heb ik het maar op een drinken gezet om er nog wat van te maken en gelukkig kreeg ik enkelen zover mee te doen maar uitendelijk vond ik ook deze grootsche feestdag matigjes... Het was wel okee met de mensen met wie ik er was maar toch... er ontbrak iets...

We hebben verder nog een drietal dagen doorgebracht in Capurganá, een groter dorp 90 min verderop varen waar ze meer leven van toerisme. Hier was daarom ook meer te doen in de trant van voorzieningen. Ons ritme bleef min of meer hetzelfde maar in de nachten was er meer mogelijkheid tot stappen wat niet verkeerd was. We hebben hier wat mooie jungletochten gemaakt.
Daarnaast was er een internetcafé om de mail te checken... in dit internetcafé werd ik zeer onprettig, onbedoeld pijnlijk maar toch met goede intenties door de heer W-easy gewezen op het feit dat er echt werk op mij lag te wachten... je verwacht het niet maar dan zit je in de Caraïben en dan krijg je ineens een stressmomentje :-p Uiteindelijk is alles (hopelijk)nog goed gekomen :-)

Nu is het alweer 2 januari, t gaat snel hier. Morgen eerst maar weer naar de sportschool hier in de buurt om wat aan de conditie te doen (k ga daar een paar keer per week heen om te fitnessen en voor spinning..) en dan weer aan t werk. Veel staat er nog niet op de planning, het is hier nu een soort van zomervakantie dus voor interviews moet ik maandag maar even gaan rondbellen om afspraken te maken enzo. Ik heb het idee dat mn onderzoek tot nu toe wel redelijk loopt, heb om feedback gevraagd van mn docenten in NL maar tot nu toe nog geen respons... Ze hebben ook vakantie natuurlijk.

Ik zal jullie gauw weer op de hoogte brengen als ik iets nieuws, danwel boeiends te melden heb. Geniet tot die tijd van de nieuwe fotos!

x Pinda

  • 03 Januari 2009 - 19:14

    Pinda:

    Geniaal!

  • 03 Januari 2009 - 20:57

    Vis:

    Geniaal!

  • 05 Januari 2009 - 15:56

    Broeder Vos:

    Goed om weer van je te horen jongen! Ga zo door en keep up the good work!

    Spreek je:) DiephuisBounce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

Dit is onze blog met de beschrijving van onze meest uiteenlopende, veelal ondoordachte, spontane, chaotische, zeer lawaaierige, lompe, dronken, dikwijls lamlendige doch altijd gezellige activiteiten en reizen die doorgaans in een horeca-gelegenheid worden bedacht en vervolgens binnen enkele dagen worden geboekt. Achteraf vragen wij ons dan ook met een zekere regelmaat af wat we nu weer hebben verzonnen, danwel gedaan... Gelukkig hebben we op die momenten de foto's nog! Blackie Reizen rules

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 44762

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 09 December 2017

Nooit meer slapen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: