When my baby smiles to me I´ll go to Rio! - Reisverslag uit Río de Janeiro, Colombia van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu When my baby smiles to me I´ll go to Rio! - Reisverslag uit Río de Janeiro, Colombia van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

When my baby smiles to me I´ll go to Rio!

Door: Pinda

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

14 Augustus 2008 | Colombia, Río de Janeiro

Hallo allemaal!!

Hier dan alweer ons laatste bericht uit Zuid-Amerika! Morgen zitten onze weken ver van huis er al weer op en kunnen we, na aankomst uiteraard, weer bezig met de o zo prettige en fijne dagelijkse bezigheden welke ons al tijden teisteren... maar goed, c´est la vie ;)

Voorlopig is het nog niet zo ver, we zijn nu sinds enkele dagen in Rio maar daarover zometeen meer... laten we zoals altijd bij het begin beginnen! :)

Het laatste bericht was vanuit Ilha Krááándjie waar we uiteindelijk bijna een week hebben doorgebracht. Ilha Grande was geblazen genieten. We konden volledig onze rust pakken op de uitgestrekte stranden, omringd door palmbomen ( Arecaceae voor de kenners) (en andere flora van welke wij thans niet in staat zijn de wetenschappelijke namen te benoemen)
met allerlei aapachtigen (die beestjes van Madagascar!! :D) erin.

Na een goede dag chillen en surfen en meer chillen op het strand besloten we onze beenspieren eens te testen door een wandeltocht te ondernemen naar ´la papagaio´. Dit is een van de hoogste punten van het eiland en moet een rots in de vorm van de kop van een papegaai voorstellen. Volgens de toeristische informatie is de wandeling die we deden één van de zwaarste wandeltochten die gemaakt kon worden op het eiland. Het leuke bij deze trip was dat de zwaarte niet afhing van de lengte van de trip maar van het stijgingspercentage. Zo hebben we uiteindelijk, helemaal kapotgaand en stervend onderweg, slangen ontwijkend, apen bekijkend, bergkammen gelijke Foex´ inhammen overwinnend, bossen welke het borsthaar van de GVR doen verbleken, en nog meer onheil doorstaan om in bijna 3 uur tijd een kilometer te zijn gestegen teneinde een paar mooie fotos te maken en weer 2 uur naar beneden te sjouwen... het biertje die middag ging er zeer goed in ;)
Spierpijn kwam ons uiteraard ten deel en de dagen erop hebben we gesleten in of aan het water. Zo hebben we met zn allen nog een duikdag gehad waar Anne en Foex hun discovery-dive kregen, helaas was het zicht nogal karig en te vergelijken met het aantal haren op Foex zn inhammen... weinig maar als je goed zoekt vind je uiteindelijk wel IETS... ;)

Na al dit moois was het voor ons tijd om Ilha Grande achter ons te laten en de reis voort te zetten naar de stad van de Copacabana, Flamengo, Christo Redentor, de favelas en Carnaval... Rio!

Rio is in 1 woord: Geniaal! We zijn hier nu al 4 dagen en hebben onze toeristische plicht uiteraard gedaan. Een tocht door Rio langs het wereldberoemde (en tegenwoordig één van de 7 nieuwe wereldwonderen) Christusbeeld was inbegrepen, net als de trappen van Lapa. Deze trappen zijn de afgelopen 20 jaar door Saleron, een kunstenaar, geschilderd en betegeld met tegels uit bijna 80 verschillende landen. Deze trappen zijn bekend uit clips van oa Snoop Dogg en andere brothers from da hood (en dan bedoel ik niet het Oosterpark of de K-doubleU - wijk). Nu slijten we onze dagen met chillen op de stranden van de Copacabana en Ipanema en met bierdrinken in de daarvoor bestemde etablissementen.

Morgenochtend vertrekt het vliegtuig alweer en dan zit deze nu al legendarische reis er weer op...
De tijd is dan weer aangebroken om te denken over en te broeden op nieuwe plannen, nieuwe bestemmingen en meer genialiteit...

tot die tijd hebben we gelukkig altijd de fotos nog...

x Pinda :)

• 14 Augustus 2008 - 15:12

GVR:

Geniaal, uiteraard!

Ik wil hier graag nog aan toevoegen dat tijdens de tocht van la papagaio naar beneden, zelfs ik versteld stond van de slingerkunsten van
    Pinda, welke op aapachtige wijze van liaan naar tak, van tak naar boom en van boom naar liaan de afdaling bestreed.

Het feit dat zelfs ik versteld stond is natuurlijk omdat ik Pinda al jaren de kwaliteiten van een aap toedicht :)

Uiteraard staat en en ander op de foto ;)

• 14 Augustus 2008 - 15:15

GVR:

Geniaal, uiteraard!

Uiteraard staat en en ander op de foto ;)

• 14 Augustus 2008 - 15:28

Nick:

Geniaal

• 14 Augustus 2008 - 15:49

Vis:

Het ziet er naar uit dat jullie het naar je zin hebben!

Oja,

GENIAAL!

• 14 Augustus 2008 - 19:45

Chris En Betsy:

Het ziet er allemaal prachtig uit.
    Een hele goede terugreis.
    Tot gauw.

• 15 Augustus 2008 - 00:43

Foex:

• 15 Augustus 2008 - 12:34

Keijzer:

Geniaal! Pils staat voor jullie koud in de Oosterstraat jongens!

P.S voor Pinda: dat wordt afzien maandag!