Vlees, watervallen en Ilha Graaaandjie! - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu Vlees, watervallen en Ilha Graaaandjie! - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

Vlees, watervallen en Ilha Graaaandjie!

Door: Foex, de GVR en Pinda

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

06 Augustus 2008 | Brazilië, Ilha Grande

Na woestijnen, extreme kou, geisers, bussen des doods en meer onheil zijn we dan eindelijk op een paradijselijke lokatie aanbeland... Ilha Grande (spreek uit; Ilha Krááááándzjie, maar daarover later meer...)

Op dit moment zitten Vis, BV en Klaus waarschijnlijk in onze woning gebruik te maken van de vele high-tech voorzieningen welke daar aanwezig zijn teneinde hun saaie vakantie in NL sneller te doen gaan ;-)

Ons laatste bericht is alweer vanuit Salvador de Jujuy in Noord-argentinie. Dit oord hebben we inmiddels ruim een week achter ons gelaten en in die week hebben we weer heel wat gezien! Laten we bij het begin beginnen... uiteraard...

Na Salvador de Jujuy zijn we met de bus doorgereisd naar onze eigenlijke bestemming; Salta. Salta bleek een vrij grote en relaxte stad te zijn. Hier zijn we, in het kader van: laten we eens rustig aan doen, een aantal dagen blijven hangen terwijl we onze dagen sleten door veel koffie te drinken en rond te hangen in de stad. Er was opzich niet heel veel te doen dus veel boeiends hebben we er niet over te melden. Een van de dagen die we in Salta hebben doorgebracht zijn we zelfs helemaal vergeten en we hoeven er niet eens aan herinnerd te worden, zo hebben we daar gechilled :-). Argentinie is trouwens een vleesland bij uitstek, nergens krijg je groenvoer te eten als je ergens gaat eten maar des te meer vlees krijg je op t bord! Niet normaal meer! De schatting is dat we in ongeveer een week Argentinie zon 2 koeien, 4 varkens en 21 kippen hebben gegeten! Geblazen genieten!

Na Salta zijn we naar het zuiden (midden-Argentinie) doorgereisd richting Cordoba. Cordoba is de tweede stad van het land en daarom is er ook meer dan genoeg te doen. Al gauw hadden we een relaxt hostel gevonden en zijn we de stad gaan verkennen. De tweede dag in Cordoba hebben we een fiets gehuurd om lekker rond te fietsen. Maar wat bleek: REVOLUTIE! Na een dagje fietsen wilden we de bende inleveren en toen bleek het gehele centrum hermetisch te zijn afgesloten door de politie en het leger! Enorme groepen Argentijnen waren op de been om te protesteren tegen zaken als AOW, sojaprijzen en meer. Dit protesteren deden ze uiteraard in de geest van Che Guevara (Keesje Vara voor intimi) door met stenen te gooien, ruiten in te slaan, dingen in de fik te steken en met vlaggen van Keesje te zwaaien. best spannend allemaal.... en gelukkig hebben we de fotos nog :-)

Door al die drukte hebben we Cordoba gauw achter ons gelaten en zijn we voor 25 uur in de bus gestapt richting Iguazu, ons volgende hoogtepunt van de reis!
In Iguazu hadden we het beste hostel tot nu toe gevonden met een goede bar, pooltafels en een zwembad! Ons doel in Iguazu was uiteraard het bezoeken van de grootste watervallen ter wereld en dit hebben we dan ook bij de eerste de beste mogelijkheid gedaan! Na een ritje door de jungle zijn we in een boot gestapt om de watervallen van dichtbij te bekijken. We kwamen erg dichtbij... na een blik op de watervallen gingen we de waterval in en binnen 1 seconde waren we drijfnat! Maar wat een geniaaaaale ervaring!!! Na deze baptism zijn we rond gaan lopen in het park om de vele watervallen te bekijken, als hoogtepunt kwamen we bij La Garganta del Diablo, the devils throat, de keel van de duivel. Dit was een enorm grote, indukwekkende kolkende en vallende massa water! Fotos zijn niet genoeg om dit duidelijk te maken, maar gelukkig hebben we de video nog ;-)

Na Iguazu zijn we wederom voor geruime tijd opgesloten in openbaar vervoer om uiteindelijk na ruim 30 uur aaneengesloten reizen eindelijk in Brazilie aan te komen en daar zijn we dan... Ilha Gráááááándzjie!
Hier hebben we vandaag gechilled, gesurfd en meer gechilled. We gaan morgen mountainbikes huren en later duiken alvorens we onze trip vervolgen naar Rio de Janeiro... tot die tijd hebben we gelukkig altijd nog de fotos...

gegroet,

• 07 Augustus 2008 - 00:10

Geniaal!

• 07 Augustus 2008 - 07:13

Willem:

even tussen 31 bakken koffie door bekijk ik jullie fotos en lees het verhaal. Prachtig!! geniet nog van het laatste deel van jullie reis

• 07 Augustus 2008 - 07:46

Roelof & Astrid:

Revolutie, chillen, Devil's throat; wat een wisselende belevenissen!
    De foto's zijn ook weer extreem mooi!

• 07 Augustus 2008 - 09:15

Kina:

prachtig,wat een verhaal en schitterende foto's. Veel plezier met het fietsen en duiken en natuurlijk het chillen. We horen het wel. Liefs

• 07 Augustus 2008 - 09:46

Broeder V:

Geniaal!!

P.s: Jammer dat sommige high-tech voorzieningen waren verduisterd door andere huisgenoten om deze te gebruiken op één van de Nederlandse waddeneilanden..

Toch bedankt en de afwas is voor jullie..

• 07 Augustus 2008 - 10:00

Arie:

Goh, wat hebben jullie het toch leuk zeg! Toi toi toi voor jullie... Tot de 15e en regel even wat Argentijnse koffie voor in de Irislaan! En Broeder, koop zelf ook eens wat ipv van anderen de profiteren. Da wast. Moi

• 07 Augustus 2008 - 10:59

Gerlinde:

Het ziet er weer prachtig uit jongens, geniet ervan en doe rustig aan!!!

Liefs vanuit Saigon

(ga voor de nieuwste verhalen naar www.travelmessage.nl/roomiesontour)

• 07 Augustus 2008 - 12:03

Vis:

Geniaal!

Irislaan Olé

• 07 Augustus 2008 - 12:38

Chris En Betsy:

Geweldig wat jullie allemaal beleven, en de prachtige watervallen echt geniaal.
    Geniet ervan!

• 07 Augustus 2008 - 14:42

Nickej:

Pura Vida:)

Geniaal

• 07 Augustus 2008 - 15:10

Keijzer:

Wederom een topverhaal heren! Wat mooi!

• 07 Augustus 2008 - 17:41

Klaus:

Mooi verhaal! Lekker kort ;)

• 12 Augustus 2008 - 11:43

Grace:

Hé muchachos

Wat een avontuur. Geweldig!
    van -20 naar +30 graden.
    van +5000m naar -100m aan de voet van de waterval.
    24uur treinen en 30 uur bussen.

We zijn benieud naar jullie verdere verhalen en foto's.

groeten en kusjes van ons allemaal hier vanuit dit kou'e, regenachtige kikkerlandje.

liefs Grace

• 12 Augustus 2008 - 11:47

Grace:

oh ja........

veel plezier verder en geniet er nog van......

• 14 Augustus 2008 - 14:13

Foex:

Pinda even doortypen daar! M[n koffie is bijna op en k ben echt zo benieuwd naar onze nieuwe avonturen!

• 14 Augustus 2008 - 14:23

• 14 Augustus 2008 - 14:28