De eerste week Medellin! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu De eerste week Medellin! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

De eerste week Medellin!

Door: Pinda

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

28 November 2008 | Colombia, Medellín

Hallo lieve lezers en lezeressen!


**UPDATE 2 ONDERAAN**

Nog maar een keer maximaal copy-pasten!!

Hier is dan (eindelijk ;-) ) het eerste officiële verslag vanuit Medellin, Colombia.
Het vorige verhaal was natuurlijk ook al zeer boeiend maar toch, dat was anders.

Deze eerste week heb ik mezelf voorgenomen om lekker de stad te leren kennen, mensen te ontmoeten en natuurlijk wat info inwinnen over de manier waarop men hier te werk gaat voor als ik met mn onderzoek bezig ga.

Allereerst: Medellin is vergeleken met Groningen ENORM . Er wonen hier al gauw zo'n 3 miljoen mensen verspreid over meer dan 250 verschillende barrio's (buurten). Om van de ene kant van de stad naar de andere kant te gaan duurt dan ook al gauw een uurtje. Ik woon hier tot nu toe bij Mr Dapena, de man die me opgehaald heeft 'van het vliegveld'. Hij woont hier supermooi in een erg groot huis. Ik heb hier mn kamer met een eigen badkamer! Hij heeft me rondgeleid op de universiteit waar hij werkt, Universidad Nacional. Het is een van de publieke universiteiten in Medellin. Ik weet niet hoeveel er zijn maar ik denk dat er toch al gauw zo'n 25 verschillende (publieke en private) universiteiten zijn. Op de uni heb ik Phillip en Amaia ontmoet, voorzover we tot nu toe weten zijn we de enige 3 buitenlandse studenten bij Universidad Nacional.
Ook zij zijn nog niet zo lang in Medellin, Philip nu zo'n 3 weken en Amaia 1,5. Met zn drieeen hebben we delen van de stad bekeken en ik ben een keer samen met Amaia naar het centrum van Medellin gegaan. Het is een mooi maar toch



best chaotisch centrum met een aantal parken waarvan de fotos op deze site staan. Best gaaf! Ook ben ik met Amaia naar barrio Santo Domingo gegaan. Dit is een van de wijken waar ik mijn onderzoek ga doen en deze wijk was in het verleden een van de meest gewelddadige en omstreden wijken maar tegenwoordig schijnt het een stuk beter te zijn. Ik ben er nu 2 keer geweest, één keer met Amaia en één keer met mr Dapena en beide keren was t gewoon relaxt en hebben we geen problemen gehad. Daarnaast ben k veel literatuur aan het lezen over wat er hier allemaal gebeurt. Ook van deze wijk heb ik een foto of wat gepost...

Met Philip ben ik op huizenjacht gegaan en binnen een dag hadden we wat gevonden. Ik ben van plan vanavond over te aan, of misschien morgen want er hang een of andere vervelende tropische bui boven mn dak momenteel (en al 3 uur langer). Ik kom in barrio Carlos E te wonen, een centrale, nette, veilige buurt waar ik een eigen kamer heb met 2 anderen in een huisje. Ben benieuwd hoe dat is maar goed, dat zien we nog wel

Naast het jagen op huizen en andere prooien heb ik sinds enkele dagen lessen spaans aan Universidad Eafit, een private uni in een van de rijkere barrios van de stad. Elke dag moet ik al gauw een uur reizen om hier heen te gaan. Eerst met de taxi vanaf het huis van Dapena naar het station, dan 25 min in de metro en dan nog 15 min lopen... maar goed. Gelukkig kost het niets hier!
Terzake... Hier (Eafit) had ik in eerste instantie les met Reid (een Canadees) en herr Stephan (een Zwitser die in Londen woont). Na 2 lessen hield Reid het echter voor gezien omdat hij er achter kwam dat Spaanse les niet echt zijn ding is... Spaans ook niet hebben herr S en ik geconcludeerd. We hebben echter nog wel veel contact met Reid en zijn maat Ryan met wie hij hier vrijwilligerswerk doet dus we hebben al menig biertje gedronken.

Dan nu een van de hoogtepunten van deze week: El Clasico
El Clasico is DE voetbalwedstrijd van Medellin en gaat tussen de twee grote clubs hier, Atletico Nacional en Deportivo Indepidiente (ofzo....) Medellin. Het is een groot gekkenhuis in het stadion tijdens de wedstrijd waar 1 van de kanten van het stadion compleet groen-wit was en de andere kant was rood-blauw. En maar schreeuwen en krijsen en springen enzo... Geniaal! Hopelijk is het filmpje duidelijk, anders regel ik binnenkort een andere :-D

Vandaag was weer een dag van spaanse les en tropische regen op mn hoofd. Hoop dat het zo rustiger wordt en dan gaan we vanaaf met zn allen (Philip, Amaia en de 3 jongens van spaanse les) naar een of andere mooie club of bar! Ik houd jullie uiteraard via dit medium op de hoogte!

Blijf posten in mn gastenboek, is leuk om te lezen :-D

** UPDATE ** Ik kan hier geen videos posten, ik probeer iets te uploaden via youtube ofzo maar dat werkt nog niet helemaal stabiel... De video komt nog!


** UPDATE 2*** De video staat er dan eindelijk maar toch op, de kwaliteit laat te wensen over maar mss geeft het een beetje een impressie!

Kijk voor de fotos op

pindagoes.aroundtheglobe.nl

X Pinda/Robert

  • 28 November 2008 - 22:46

    Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico En Pinda Classified:

    geniaal al zeg ik het zelf :-)

  • 28 November 2008 - 22:47

    Pinda:

    Nogmaals geniaal!

  • 29 November 2008 - 09:44

    Arie:

    Anders ga je in drugs handelen, dan kun je je net zo'n huis als die prof. Damala veroorloven...
    En geniaal trouwens!

  • 29 November 2008 - 12:09

    Foex:

    Copy-paste:)

    Goed om van je te horen amigo!
    Moeten snel even een multinationale skype-sessie houden! Moeten we maar even afspreken.
    Doe het rustig!

    ps. we hadden een 6 voor catalonie door het cijfer op het verslag.. Beetje jammer, maar er zat helaas niet meer in..

    Spreek je snel!

  • 29 November 2008 - 17:42

    Anne:

    Regen?? Wat is er gebeurd met de stad van de eeuwige lente?? ;)

    Om wat variatie in het gastenboek te houden; "Geniaal!"

  • 30 November 2008 - 15:27

    Femke:

    Leuk om jou bericht te lezen Robert, ik lees dat je volop geniet van Columbiaanse cultuur.
    En dat de biertjes de verleiding niet konden weerstaan, om jouw hersenen weer lichtelijk verdoofd te kunnen krijgen. Hoe is de smaak, smaken ze naar meer?

    Good luck, laat je niet nat regenen!

    Liefs Femke

  • 30 November 2008 - 21:09

    Gerlin:

    ach, je bent niet van suiker toch?! Wij NL-ers zijn wel een beetje regen gewend dacht ik zo;-)

    Veel plz pinda!!

    liefs,xxx

  • 01 December 2008 - 08:52

    Broeder Vos:

    Klinkt goed Pinda! Ben je al geselecteerd voor de volgende 'El Clasico'?

    Ook ik blijf het bij dat ene woord houden wat de andere woorden overbodig maakt: Geniaal!

  • 03 December 2008 - 21:27

    B:

    Medellin, zat daar vroeger niet een drugskartel?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

Dit is onze blog met de beschrijving van onze meest uiteenlopende, veelal ondoordachte, spontane, chaotische, zeer lawaaierige, lompe, dronken, dikwijls lamlendige doch altijd gezellige activiteiten en reizen die doorgaans in een horeca-gelegenheid worden bedacht en vervolgens binnen enkele dagen worden geboekt. Achteraf vragen wij ons dan ook met een zekere regelmaat af wat we nu weer hebben verzonnen, danwel gedaan... Gelukkig hebben we op die momenten de foto's nog! Blackie Reizen rules

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 44735

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 09 December 2017

Nooit meer slapen

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: