Zon, zee, strand en oversteekplaatsen - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en oversteekplaatsen - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda classified - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en oversteekplaatsen

Door: Broeder V & Pedro

Blijf op de hoogte en volg Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

14 Juli 2008 | Frankrijk, Marseille

Trouwe lezers,

Hierbij dan onze eerste bericht uit het altijd gezellige en tevens zon overgoten Marseille. Gisteren aan het begin van de avond aangekomen na een prima reis met de trein, vliegtuig, bus en de metro:) Echter moet wel even genoemd worden dat Broeder al een scheur in zijn tas had in Eindhoven (En enkele producten over perron 3a rolden), Peter geen muziek kon luisteren, omdat zijn oordopjes het al na 2 minuten begaven en hij daarnaast een te zware tas had en we op het vliegveld nog konden overpakken:) Bij aankomst hebben we even gerelaxt en zijn we daarna de stad in gegaan. Het was meteen groot feest, omdat de Franze nationale feestdag werd gevierd 'Quatorze Juillet'. Wij hebben ons gezicht ook even laten zien en hebben daarna nog even in het Hostel gesocialised!

Op aanraden van de eigenaar zijn we vandaag het Nationale park in getrokken. Nee mensen niet met volle rugzakken, velflessen, tentjes en stevige bergschoenen, maar in de korte broek met slippers en wat water! Er was ons verteld dat we de bus konden nemen naar Lumigy om vervolgens een wandeling van ongeveer 20 minuten te maken naar een baai met helder blauw water, rotsen etc. Appeltje eitje. Na een half uur te hebben gewandeld (in overgens prachtige natuur) hadden we nog geen water gezien, maar na een wandeling/klimtocht van een kleine anderhalf uur kwamen we daadwerkelijk op de bovenstaande beschreven locatie. Echt top en het water was kraakhelder. We hebben even liggen bakken en Broeder heeft nog even een duik genomen in de oceaan.

Peter was de terugreis op dreef. Met een hoop gevloek en getier werd jan en alleman met de grond gelijk gemaakt en kon alleen een helikopter Peter nog redden,o mdat zijn slippers om de 3,24 m uit gingen. De rest van de terugreis verliep 'stabiel', omdat we een andere weg hadden gevonden en we hierdoor de reistijd hadden teruggebracht naar 40 min.

Dan nu nog even dit: In Nederland kennen wij zebrapaden. Hier in Marseille kennen ze zebrapaden met stoplichten, welke compleet genegeerd worden. Zebrapaden zonder stoplichten, welke ook compleet genegeerd worden en zebrapaden die versleten zijn en automobilisten niet zien/negeren. Het is daarom elke keer weer een avontuur en hopen dat iedereen oplet. Je kunt niet dapper doorlopen, want dan is het gebeurd:)

Vanavond gaan we uiteraard even weer de stad onveilig maken en voor morgen staan een aantal culturele trips op het programma en gaan we vast en zeker nog wel even weer een mooi strand opzoeken.

Meer berichten volgen en overige informatie is te vinden op www.gelukkighebbenwedefotosnog.waarbenjij.nu/travel

Tot uw dienst.

Broeder V & Pedro

• 14 Juli 2008 - 15:54

Klaus:

Haha mooi verhaal!! De tas van Peter was toch te zwaar :D. Geniet ervan en Peter hou je rustig!

• 14 Juli 2008 - 17:13

Nick:

Hallo,

Groeten aan jelle, hans, fred, jan en harrie!!

• 14 Juli 2008 - 21:28

Anne:

Denk om je bloeddruk Peter...

• 14 Juli 2008 - 21:44

Foex:

Goed bezig jungs!
    Wij gaan de mand in, morgen lang dagje:)

Spreek jullie snel!

• 15 Juli 2008 - 14:00

WILLEM:

kijk je wel uit met oversteken

• 16 Juli 2008 - 15:39

Pinda:

Team Zuid-Amerika is inmiddels ook op de plaats van bestemming aangekomen en het is hier pleuris koud!!! bijna 5 graden... maar goed. Het eerste verhaal komt een dezer dagen op de site!

Pinda

• 18 Juli 2008 - 16:11

Vis:

Geniaal!

Foex,Vis, Boecky, Broeder, Klaus, Blaauwwiekel, Buffel, Nico en Pinda

Dit is onze blog met de beschrijving van onze meest uiteenlopende, veelal ondoordachte, spontane, chaotische, zeer lawaaierige, lompe, dronken, dikwijls lamlendige doch altijd gezellige activiteiten en reizen die doorgaans in een horeca-gelegenheid worden bedacht en vervolgens binnen enkele dagen worden geboekt. Achteraf vragen wij ons dan ook met een zekere regelmaat af wat we nu weer hebben verzonnen, danwel gedaan... Gelukkig hebben we op die momenten de foto's nog! Blackie Reizen rules